V sredo, 29. maja 2024, je na naši šoli potekal tehniški dan. Na temo varne rabe interneta so bile izvedene štiri delavnice, na katerih so sodelovali učenci od 6. do 9. razreda.

Učitelja Matjaž Hanželič in Tomaž Sok Ivan sta vodila delavnico LAŽNE INFORMACIJE IN PREVARE NA SPLETU. Učenci so se naučili prepoznati različne oblike spletnih prevar, kot so »phishing« (lažne e-pošte), spletne trgovine z lažnimi izdelki in prevare na družbenih omrežjih. Govorili so o načinih zaščite, o preverjanju verodostojnosti spletnih strani in o skrbnem ravnanju z osebnimi podatki. Pri lažnih novicah so se osredotočili na razumevanje, kaj so lažne novice, zakaj se širijo in kako jih prepoznati. Naučili so se preverjati vire informacij, iskati zanesljive medije in uporabljati kritično mišljenje pri branju novic. Na delavnici so pridobili pomembne veščine za varno in odgovorno uporabo interneta.

Učitelj Boštjan Kolbl je (s praktikantom Enejem Majeričem) vodil delavnico PREKOMERNA RABA NOVIH TEHNOLOGIJ. Z učenci sta govorila predvsem o telefonih. Učenci so bili seznanjeni, kakšne so posledice, če telefone uporabljajo prekomerno. Izvedli so tudi diskusijo, kako omejiti uporabo telefona. Učitelj je predstavil tudi dejstva o prekomerni uporabi novih tehnologij in kaj kažejo raziskave na to temo.

Delavnico SPLETNI BONTON je vodila učiteljica Andreja Špacapan (ob pomoči praktikanta Luka Orešnika). Na njej so učenci s pomočjo gradiva spoznali nekatere pojme (javno in zasebno v živo in na spletu, anonimnost, bonton, netiketa) ter primere kršenja bontona in človekovih pravic na spletu. Učenci so nato predstavljali še svoje primere, jih povezovali s teorijo in na koncu predstavili plakat. Vsak razred je odgovoril na vprašanje, kje je težje upoštevati pravila bontona: v živo ali na spletu. Ugotovili so, da imajo težave z bontonom tako v živo kot na spletu.

Učitelja Marko Jenuš in Samo Žerjav sta na delavnici SPLETNO NASILJE učence predmetne stopnje seznanila z glavnimi elementi spletnega nasilja: kaj to sploh je, kako lahko ukrepamo, na koga se obrnemo, kako odreagiramo … Učenci o tej temi že veliko vedo, a previdnost seveda ni nikoli odveč. Največ pozornosti sta učitelja namenila nevarnostim na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Instagram, TikTok in Snapchat, kjer so lahko mladi na dnevni bazi žrtve raznih oblik spletnega nasilja.

Povzela: Lidija Meško Merc

(Skupno 12 obiskov, današnjih obiskov 1)