V šolskem letu 2024/25 bomo v skladu s spremembo Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 16/2024) začeli z izvajanjem prenovljenega koncepta razširjenega programa (v nadaljevanju: RaP) v celoti. Prenovljeni koncept RaP je zapisan v Kurikulumu za razširjeni program osnovne šole.

Dosedanje dejavnosti: jutranje varstvo, podaljšano bivanje, interesne dejavnosti, dodatni pouk, dopolnilni pouk, neobvezni izbirni predmeti ter individualna in skupinska pomoč učencem, se bodo odslej v celoti izvajale po prenovljenem konceptu RaP. (Imenovali jih bomo dejavnosti RaP-a.)

Učenci bodo še vedno imeli dejavnosti RaP-a pred poukom (dosedanje jutranje varstvo), po pouku (dosedanje podaljšano bivanje, interesne dejavnosti) in med poukom (dosedanji neobvezni izbirni predmeti, dodatni pouk, dopolnilni pouk, individualna in skupinska pomoč).

Dejavnosti RaP-a bodo vsebinsko razdeljena na tri področja:

A. GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE

B. KULTURA IN DRŽAVLJANSKA VZGOJA

C. UČENJE UČENJA

Vsako od teh treh področij je razdeljeno na vsebinske sklope z vsebinami:

A. GIBANJE IN ZDRAVJE ZA DOBRO TELESNO IN DUŠEVNO POČUTJE:

– gibanje

– hrana in prehranjevanje

– varnost

– zdravje in dobrobit

B. KULTURA IN DRŽAVLJANSKA VZGOJA

– kultura, umetnost in dediščina

– kultura sobivanja

– tuji jeziki v razširjenem programu

C. UČENJE UČENJA

– samostojno in sodelovalno učenje

– medvrstniško in sodelovalno učenje

– igra in samostojno načrtovanje prostega časa

Vsaka od dejavnosti, ki jih bomo ponudili učencem, se bo vsebinsko nanašala vsaj na enega izmed treh področij in vsebinskih sklopov. (Npr.: kolesarski tečaj se nanaša na vsebinski sklop varnost). 

Dejavnosti bodo spodbujale ustvarjalnost, inovativnost in močna področja učencev, kakovostno preživljanje prostega časa, razvijanju učnih in delovnih navad, ozaveščale o pomenu in strategijah uravnavanja misli, čustev in vedenja …

Dejavnosti bodo razvijale prečne veščine: veščine kritičnega mišljenja, veščine sodelovanja in komuniciranja, veščine ustvarjalnega mišljenja, digitalne veščine, veščine samouravnavanja.

Šolski tim za vodenje poskusa RaP: mag. Jasna Munda (ravnateljica), Mihael Kraner (učitelj športa), Nina Kostric (svetovalna delavka), Violeta Petek (razredničarka 1. oddelka OPB),  Suzana Cimerman (razredničarka 2. oddelka OPB), Andreja Špacapan (razredničarka 3. oddelka OPB), Boštjan Kolbl (urničar).

RaP – dejavnosti pred poukom

RaP dejavnosti pred pričetkom pouka potekajo od 6.00 do 7.35. Namenjene so učencem 1., 2. in 3. razreda. RaP dejavnosti pred poukom potekajo v učilnici 1. razreda. Zanje je izdelan poseben urnik. Izvajata jih Samo Žerjav in Tomaž S. Ivan.

Vodja dejavnosti je Samo Žerjav.

RaP pop. – dejavnosti po pouku (za 1.-5. r.)

Program RaP po pouku izvajamo od 12.20 do 15.30 vveč skupinah. Ob 15.05 se vse skupine združijo. Zanje je izdelan poseben urnik.

1. skupina: učenci 1. razreda.

Vodja skupine je Violeta Petek.

2. skupina: učenci 2. in 3. razreda.

Vodja skupine je Suzana Cimerman.

3. skupina: učenci 4. in 5. razreda.

Vodja skupine je Andreja Špacapan.

RaP pop. – dejavnosti po pouku (za 6.-9. r.)

Program RaP po pouku izvajamo od 12.20 do 15.50. Zanje je izdelan poseben urnik.

RaP mix – dejavnosti med poukom

V urniku pouka bomo v 5. šolsko uro vključili dejavnosti RaP-a med poukom, ki bodo namenjene predvsem učenju učenja (prej DOD, DOP, DNU, PUT, DSP, NIP TJN, brani pismenosti, matematični pismenosti …). Zanje je izdelan poseben urnik.

(Skupno 245 obiskov, današnjih obiskov 1)